Visible Implant Elastomer tag
نوشته شده توسط : علی پور


انگیزه مدیریت ماهیگیری از جمله MCS ، عبارت میباشد از ساخت فرصت اقتصادی و درآمد از آبهای مرزو بوم با نظر پایداری در فایده برداری و یا این که در محدوده پایداری در سود برداری است .
کنفرانس فنی MCS که در سال ۱۹۸۱ بوسیله FAO برگزار شد، تعریف MCS را به فیس زیر بیان کرد که زمینه پذیرش واقع شد .
بطور ساده، MCS مکانیسمی میباشد برای اجرای سیاست ها، برنامه ها و یا استراتژیهای توافق شده برای اقیانوسها و مدیریت ماهیگیری .
MCs، بخشی از مدیر ماهیگیری در اقیانوس ها است که اکثر وقت ها توجه بدون شوخی به آن نشده و در حد انتظار پیشرفت نکرده می‌باشد .
در
واقع و عمل، MCS کلید برد اجرای هر استراتژی برنامه ریزی شده می باشد در غیاب عملیات MCS، مدیر ماهیگیری غیر بدون نقص و غیر اثرگذار خواهد بود .
کارگاه آموزشی برگزار شده در غنا در سال ۱۹۹۳، تعاریف شفاف و واضح تری از MCS ارائه بخشید .
پایش ( مراقبت) مشتمل بر عده آوری ، مقدار گیری و تحلیل فعالیتهای ماهیگیری از جمله ( ولی نه محدود به اینها) ، میزان صید، ترکیب صید، سعی صیادی، صید ضمنی ، صید دورریز، و حوزه‌ عملیات صید و غیره می باشد . این اطلاعات داده های اولیه ای می‌باشند که رئیس ماهیگیری بواسطه آن ها تصمیمات مدیریتی را اتخاذ می کند در صورتی‌که این داده ها درست و تکمیل نباشند مدیر از گسترش و اجرا و اعمال مدیریت ماهیگیری عاجز خواهد بود .
کنترل:
آنالیز وضعیت شاخص هایی، که منابع آبزی بر اساس آن‌ها برداشت می شود . وضعیت شاخص ها، بطور نرمال در قانون ها و ضوابط ملی و دیگر ترتیباتی که ممکن می‌باشد در سطح ملی، ذیل منطقه ای و یا منطقه ای زمینه توافق قرار گرفته باشد وجود دارد .
این قوانین، اصول و ضوابط لازمی که می بایست مدیر ماهیگیری بر پایه آنها، از روش MCS اجرا شود را مهیا می نماید . برای حداکثر تاثیر گذاری این چهار چوب های رسمی باید به روشنی ، شیوه اجرا و اعمال مدیر های ماهیگیری را معلوم و نیازها و محدودیت ها را برای اجرا گزینش کند .
بازرسی:
تنظیم و ساماندهی فعالیتهای ماهیگیری میباشد که برای اطمینان از مشاهده و اجرای ضوابط و قانون ها ملی و شاخص ها، موقعیت دسترسی به منابع و اعمال رئیس های اعلام شده انجام می شود . این عمل برای اطمینان از اینکه منابع آبزی زیر فشار صید نیستند، صید غیر مجاز در دستکم ممکن و رئیس اعلام شده، اجرا می شود بکار گرفته می شود .
نقش
MCS در مدیریت ماهیگیری سوالی که مطرح است این میباشد که در کجا رئیس ماهیگیری و MCS با هم یکی می شوند .
ساده ترین تعریف از مدیریت ماهیگیری مرکب از فعالیتهای تحت می باشد .
الف) عده آوری آمار و اطلاعات و آنالیز آنها: اطلاعات و داده برای برنامه ریزی و مدیریت و عملیات از مطالعات اجتماعی، اقتصادی، مطالعات توسعه مناطق، مطالعات جمعیت ماهیگیر، گشت های تحقیقاتی ماهیگیری، پروانه صید( ملی ، استانی و بخشی) محل کار تصویب اطلاعات صید و عملکرد صیادی، ناظر روی عرشه شناور( درصورتی که برنامه ای باشد)، پایش در بندر و در زمین، VMS ، تصاویر ماهواره ای، بازرسی در دریا و در بندر آماده می شود .
ب)
برنامه رئیس مشترک: برنامه ریزی سیاست رئیس ماهیگیری و استراتژیها در سطح ملی، و برنامه ریزی با جزئیات برای مدیر بر بخشها و مکانهای مسئله نظر، با جلب مشارکت ذینفعان ( استانها، بخشها و صیادان) س تولید چهار چوب های قانونی: برنامه های مدیر تهی دست حمایت های مطلوب ابزارهای قانونی می باشد که توسط آن ها برنامه ها اجرایی و اعمال شود .
جزئیات ابزارهای رسمی و مکانیسم های کنترلی قابل دسترس برای رئیس ماهیگیری شامل( اما نه محدود به اینها) ۱
کنترل محل ورود ها: مثل دسترسی به منابع( تعداد صیادان، تعداد شناورها براساس دسته ماهیگیری ) ممنوعیت فصلی: محدودیت های ابزارهای صید، محدودیت تعداد شناور، محدودیت های مکانی ( بخشها حفاظت شده)، ضرورت VMS ، و ثبت ویژگی ها شناورها .
۲ عملیات و در اختیار گرفتن خروجی ها: مثل محدودیت در صید نوع ها و میزان طولی صید آنها، محدودیت در صید ضمنی، ضرورت گزارش دهی، بازرسی هوایی، گشت های دریایی، بازرسی ، حضور روی عرشه شناور، کتابچه تصویب عملیات صید، پایش در بندر، ناظر، بازرسی در بندر و همینطور برنامه ثبت اندازه صید .
هـ
اجرائیات: مشتمل بر مورد ها تحت از جمله ۱
مدیریت مشترک ، مدیر با همکاری جامعه ۲
فعالیتهای بازدارنده MCS برای تشویق مجرمین به اجرای قوانین ۳
ارائه آگاهیهای همگانی و ارائه آموزشهای لازم ۴
امداد به صیادان خرد در گسترش راههای دیگر امرار زندگی برای کاهش فشار بر منابع آبزی ساحلی ۵ اجرای بی نقص ضوابط و ضوابط : برای اطمینان از این که متخلفین محدودی که ضابطه را نادیده می گیرند، با قانون ها و مقررات همراهی می‌کنند .
بطور مشابه MCS مشغول موضوعات ذیل می باشد .
الف توده آوری داده ها و تحلیل آن ها برای برنامه عملیاتی و اجرایی، همچنین برنامه ریزی مدیر که پایین عنوان پایش انجام می شود .
ب درگیر در برنامه ریزی مدیریت مشترک برای این‌که مکانیسم اجرایی مطلوب در مذاکرات و مباحث حاصل شود .
گسترش و تائید ابزارهای رسمی و مکانیسم های در دست گرفتن مثل پروانه صید، ابزار صید مجاز، مقدار شناور، مقدار ماهی، گونه، محدودیت صید، محدودیت ضمنی، کنترل مناطق، و دیگر محدودیت ها برای حمایت از برنامه مدیر ماهیگیری که به مکانیسم کنترل بر می گردد .
پ اجرا و اعمال برنامه ها از شیوه تکنیک های دوری و نبرد از جمله فعالیتهای بازرسی ( بازبینی) می باشد .
متاسفانه کلیه مدیران ماهیگیری درک و فهم جامعی از MCS ندارند و یا از نقش اصلی آن به عنوان مکانیسم اجرا و اعمال مدیر های ماهیگیری واقف نیستند مهم ترین شاخص برای MCS مرحله مقبولیت و همراهی میباشد که این از راههای متعدد قابل دسترس می باشد .
برای
مثال تعداد صیادان، تعداد شناورها، عملکرد صیادی، بخش ها زیر پوشش گشت ها، ارتقاء در مقبولیت های مدیر های ماهیگیری دو
راه و روش موازی MCS موءثر را بهمراه خواهد داشت رویکرد
پیشگیری: برای تشویق مجرمین به اجابت و قبول قانون ها و مقررات برای فهم و شعور و حمایت راهکار مدیریت ماهیگیری از طریق الف
ارتقاء آگاهیهای جامعه، صیادان و بالا بردن فهم و شعور و فهم آنان از معیارهای مدیریتی و MCS از نحوه سمینارها، ارائه آگاهیهای همگانی و اطلاعات، آموزش ها و ارتباطات تنگاتنگ ب توسعه مدیریتهای مشترک ، برای افزایش وابستگی یاد به رژیم مدیریتی ارائه شده، و در قالب ضابطه در آوردن جنبه های در دست گرفتن مدیر ( ضابطه و مقررات) برای مهیا کردن مسئله مقبولیت صیادان و برای قبول نقش در مدیر ماهیگیری به عنوان همکار دولت .
ج تلاش فراوان در جهت پذیرش و مقبولیت از روی اختیار و حمایت رژیم مدیریتی اعلام گردیده .
تولید
رژیم با توجه و قابل تائید برای جمع آوری آمار و اطلاعات و
بررسی و تائید مقبولیت ها شیوه موازی دیگر اجرا و اعمال قانون ها است، در انجام این کار می بایست مطمئن شد که کسانیکه در پیش‌روی رژیم اعلام شده مقاومت می نمایند و منابع صیادان را به خطر می اندازند ضوابط و قوانین را بکار می‌گیرند .
پیشگیری و اجرا، شامل بازرسی: تحقیق، بازدارندگی و تعقیب قضایی در دادگاه می باشد . پذیرش از روی میل دیگر ذینفعان در صورتیکه ببینند که متخلفین هیچ هزینه ای بابت ضررهای وارده به منابع آبزی در اثر فعالیتهای غیر رسمی نمی پردازند به وقوع پیوستن نمی یابد .

آسیاب میکسر
افزایش
روند MCS در آبادی سال پیشین روندهای مدیر ماهیگیری و علی الخصوص استراتژی MCS بشدت تغییر تحول یافته می باشد این تغییرات در سه ناحیه حادثه افتاده هست .
اندک
شدن نقش دولت در مدیریت در پایین ترین مرحله خود ارتقاء
تشویق و تکان به سمت مدیر مشترک تکنولوژی
جدید ۱
ناچیز شدن نقش دولت مدیر ماهیگیری بیش از این نمی تواند مسئولیت دولت راس ی باشد . ارتقاء پر سرعت جمعیت، قریه گریزی و مهاجرت به مناطق ساحلی ضرورت دقت دولت محلی برای قضیه دقت قرار دادن ملاحظات رئیس ماهیگیری را در برداشته است . ارتقاء دانش و مرحله آموزش که با دسترسی آسوده به رسانه های جمعی یاور شده است، شهروندان معمولی را قدرتمند ساخته تا علم و دانایی بیشتری نسبت به عملیات دولت پیدا کرده و همچنین شفاف سازی و صدای آزادتر برای ساختن تصمیمات مطلوب بوده است . .
دولت مرکزی ، با واگذاری چکیده از مسئولیت ها به مدیر های ماهیگیری استانی، مناطق، بخشها و شهرها و جامعه به این مسئله پاسخ داده می‌باشد .
ناچیز شدن نقش دولت بطور موثری بر MCS تاثیر گذار بوده هست در قبل کنترلها بوسیله دولت مرکزی انجام می گرفت و یا دست‌کم می خواست که کلیه فعالیتهای MCS را در تراز ملی در دست گرفتن کند . در درحال حاضر حاضر نقش حساس دولت مرکزی انتخاب سیاست های ملی و استانداردها و هماهنگی در اجرای سیاست ها و استانداردها می باشد . مسئولیتها برای انجام حقیقی وواقعی فعالیتهای MCS بین دولت مرکزی و دولت محلی مشترک می باشد همچنین دولت مرکزی نحوهء اجرای دولت محلی را برای هماهنگیهای آتی و برنامه ریزی پایش و بررسی می کند .
به حیث می برسد هنوز برنامه ریزی و اجرای MCS هماهنگیهای ملی را برای دوام اجرای برنامه های مدیریتی و حل تضادها تهیدست می باشد . هرچند پروسه کلی برای دولت مرکزی واگذاری مسئولیتها برای فعالیتهای MCS به دولت ها و مقامات محلی زیر تر می باشد .





:: برچسب‌ها: آسیاب میکسر ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: